تست فلش بک

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » تجهیزات جوش و برش » فلش بک » تست فلش بک

برگشت تست فلش بک در هنگام فرایندهای جوشکاری و ‌برشکاری با اکسیژن و گاز سوختنی اتفاق می افتد و می تواند منجر به صدمات جدی شود. برگشت شعله با سرعت بسیار زیاد اتفاق می افتد . این زمان آنقدر کوتاه است که فرصت لازم جهت بستن شیر گاز امکان پذیر نمی باشد ,امروزه درانجام فرایندهای جوشکاری استفاده از وسیله ای به نام بازدارنده “فلش بک” یکی از ضرورت ها است . این وسیله ، ایمنی حین جوشکاری را فراهم می کند.

تست فلش بک

تست فلش بک در دو زمینه هواجوش و هوابرش مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول در راستای ایمنی نصب می گردد. کاربرد محصول فوق همانند شیر یک طرفه می باشد که از برگشت آتش به کپسول های در حال استفاده،جلوگیری می کند. در صورتی که از محصول فوق استفاده نگردد شاهد انفجار مخازن در صورت برگشت شعله خواهیم بود. بروی فلش بک هوابرش علامت خواهد داشت که نحوه نصب را تشریح کرده است. تمامی محصولات ایرانی و خارجی از یک ساختار مشابه استفاده می کنند. تفاوتی که در آنان مشاهده میشود ، میزان کیفیت خواهد بود

انواع فلش بک

  • پشت دسته
  • بین شیلنگی
  • مانومتری
تست فلش بک

فلش بک دستی

این مدل از فلش بک که یک سمت آن شیلنگ خور به عنوان ورودی ، و سمت دیگر که مهره خور بوده به سر پیک جوشگاری یا جوش شما نصب خواهد شد. این نوع مزایا و معایبی را دارد. این محصول خوب ولی به دلیل اینکه به روی دسته نصب می شود ، موجب اضافه وزن و تحمل آن در زمان کار را به دنبال خواهیم داشت.

فلش بک بین شیلنگی

این محصول که محبوبیت بالایی دارد را می توان بین شلنگ خود نصب کنید. اینگونه که از قسمت دلخواهی شلنگ را بشکافید تا به دو قسمت تقسیم شود. سپس دو سر آن را به فلشبک بین شلنگی نصب نمایید.به ورودی و خروجی علامت گذاری بروی فلش دقت نمایید.این محصول به دلیل اینکه وزنی را نیاز به تحمل در طول زمان کار نیستید، بسیار مفید است. ولی از سوی دیگر موجب پاره شدن شیلنگ شما خواهد شد که بسیار مفید می تواند باشد.

فلش بک مانومتری

فلاش بک که به روی مانومتر نصب می شود ، به دلیل اینکه در نقطه آخر بوده و حساسیت وجود دارد از محبوبیت کمتری برخوردار شده است. محصول فوق بروی مانومتر شما نصب خواهد شد.وهمانند نوع پشت دسته از یک سمت مهره خور ، با این تفاوت که قسمت مهره خود ورودی محسوب میشود.

برخی از برندهای فلش بک :

  • توان جم ایرانی
  • گلور سوئیس
  • محصولات چینی

قیمت فلش بک جوشکاری

فروشگاه تهران گاز فروشنده حضوری و آنلاین با نازلترین قیمت تست فلش بک جوشکاری به صورت مستقیم برای مشتریان گرامی عرضه می نمایند. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین رایگان ما تماس برقرار کنید.

فلش بک

فلش بک به فرآیند بازگشت سریع و مداوم شعله به داخل مشعل گفته می شود. این فرایند بسیار سریع اتفاق می افتد. موقعیت پیش آمده بسیار خطرناک است، مخصوصا اگر شعله به درون شیلنگ گاز برسد. در نتیجه شیلنگ گاز منفجر می شود. در بدترین شرایط شعله به مسیر خود و رگلاتور و سیلندر ادامه می دهد.

فلاش-بک-دوسر-شیلنگ-یلدیز

قیمت فلش بک

فلش بک در بسیاری از گازهای سوختی صنعتی مانند استیلن، هیدروژن ، متان ، پروپان ، پروپیلن و بوتان همچنین اکسیژن و هوای فشرده استفاده می شود. و بازدارنده های این نوع محصول باید قبل از استفاده به منظور اطمینان از صحت کارکرد بررسی شوند. این بررسی باید توسط یک فرد با مهارت انجام شود. و همچنین قیمت فلش بک نسبت به رقیبان خود از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.

 دلایل تست فلش بک

  • اشتباه در باز کردن شیر گاز به هنگام شروع کار
  • تمیز نبودن شیلنگ قبل از استفاده
  • نزدیک نگهداشتن ترچ به محل کار
  • انسداد و یا پارگی , کوچکتر بودن یا بزرگتر بودن نوک شیلنگ
  • عبور چرخ یا ماشین از روی شیلنگ هوا گاز به هنگام کار جوش یا برش کاری
  • احتمال فلش بک هوابرش به علت بلند بودن طول شیلنگ ونا مناسب
  • برگشت یا افتادن سر پیک جوشکاری و برشکاری به هنگام کار
  • استفاده از سرپیک جوش وبرش نا مرغوب
  • افت فشار یا کافی نبودن حجم گاز در منبع در هر یک از شیلنگ ها

مکان نصب فلش بک

بازدارنده های فلش بک می توانند در مکان های زیر تعبیه شوند.

  • روی مشعل
  • روی شیلنگ
  • روی رگولاتور

قیمت فلش بک

قیمت فلش بک بر اساس نوع برند مورد استفاده متفاوت است ، هر فلش بک از دو عدد تشکیل شده است که البته به صورت جداگانه قابل استفاده می باشد. در صورت اینکه شما بخواهید یک جفت که شامل دو عدد یا اینکه یک عدد خرید کنید تقریبا دو برابر قیمت برای شما تمام خواهد شد. محصولات داخلی و خارجی در تولید این محصول مهم تاثیر گذار هستند. محصولات داخلی با توجه به محصولات خارجی از نظر کیفیت قیمت های مختلفی را به خود اختصاص داده اند.

فلش بک

کاربرد تست فلش بک چیست؟

همان گونه که در بالا بطور خلاصه توضیح دادیم FBA یک دستگاهی می باشد که برای ایمنی جوشکار در حین جوشکاری کاربرد دارد ولی دقیقا این دستگاه چه وظیفه ایی دارد و چه کاری انجام می دهد که باعث شده از ضروریات استفاده در جوشکاری شود؟ این دستگاه بهترین راه پیشگیری و در امان ماندن از خطرات ناشی از  تجهیزات سوخت اکسی می باشد، اگر بطور ساده تر بیان نمایم جوشکار در حین جوشکاری با سه نوع خطر مواجه می باشد که این دستگاه جلوی بوجود آمدن این سه خطر بسیار بزرگ را می گیرد که در ادامه به شرح این سه اتفاق خطرناک می پردازیم تا بطور کامل به کاربرد فلش بک پی ببرید و بدانید چرا این ابزار یکی از ضروریات در انجام کار جوشکاری می باشد.

تاریخ : اسفند 2, 1401 دسته بندی : فلش بک برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۳ اسفند ۰۱

فلش بک ولکانو

فلش بک ولکانو قطعه ای است که به گونه ای طراحی ...

بیشتر بخوانید
۲ اردیبهشت ۹۹

فلش بک شیر یکطرفه جلوگیری از برگشت آتش به کپسول

فلش بک شیر یکطرفه جلوگیری از برگشت آتش به کپسول ...

بیشتر بخوانید
۲۳ دی ۹۹

فلش بک کاسولد ترک Kasweld

تهران گاز وارد کننده شیر یکطرفه kasweld از کشور ترکیه ...

بیشتر بخوانید
۲۷ شهریور ۰۰

فلش بک ایرانی

تهران گاز در راستای فروش تجهیزات ایمنی در هوا گاز ...

بیشتر بخوانید