استفاده از هیدروژن

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز هیدروژن » استفاده از هیدروژن

تقریباً از هیدروژن مصرف شده توسط صنایع برای پالایش نفت ، تصفیه فلزات ، تولید کود و فرآوری مواد غذایی استفاده می شود. پالایشگاه های نفتی از هیدروژن برای پایین آوردن میزان گوگرد سوخت ها استفاده می کنند.

سوخت موشک استفاده اصلی از هیدروژن برای انرژی است

اداره ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) استفاده از هیدروژن مایع را در دهه 1950 به عنوان سوخت موشکی آغاز کرد و ناسا اولین کسی بود که از سلول های سوخت هیدروژن برای تأمین انرژی سیستم های برقی در فضاپیما استفاده کرد.

درباره این گاز اطلاعات کاملتری به دست آورید : هیدروژن

سلولهای سوخت هیدروژن برق تولید می کنند

سلول های سوخت هیدروژن با ترکیب اتم های هیدروژن و اکسیژن برق تولید می کنند. هیدروژن با اکسیژن در اطراف یک سلول الکتروشیمیایی مشابه باتری برای تولید برق ، آب و مقادیر کمی از حرارت واکنش نشان می دهد.

انواع مختلفی از سلولهای سوخت برای طیف گسترده ای از برنامه ها در دسترس هستند. سلولهای سوختی کوچک می توانند رایانه های لپ تاپ و حتی تلفن های همراه و برنامه های نظامی را تغذیه کنند. سلولهای سوختی بزرگ می توانند برق را برای تهیه پشتیبان یا برق اضطراری در ساختمانها تأمین کنند و در مکانهایی که به شبکه های برق وصل نشده اند ، برق را تأمین کنند.

از اواخر اکتبر سال 2019 ، حدود 80 نیروگاه سلول سوخت در ایالات متحده وجود داشت که در مجموع حدود 190 مگاوات (MW) ظرفیت تولید برق (تابستان خالص) وجود دارد. بزرگترین آن مرکز انرژی قرمز شیر در دلاور با ظرفیت 27 مگاوات است که از هیدروژن تولید شده از گاز دفن زباله برای کارکردن سلول های سوخت استفاده می کند.

استفاده از هیدروژن در وسایل نقلیه

علاقه به هیدروژن به عنوان سوخت حمل و نقل بر اساس پتانسیل آن برای تولید داخلی و استفاده در سلولهای سوخت برای وسایل نقلیه الکتریکی با راندمان بالا و صفر است. یک سلول سوخت دو یا سه برابر کارآمدتر از موتور احتراق داخلی است که روی بنزین کار می کند. استفاده از هیدروژن در وسایل نقلیه تمرکز اصلی تحقیق و توسعه سلول های سوختی است.

گاز هیدروژن در سوخت

در ایالات متحده آمریکا ، چندین تولیدکننده وسایل نقلیه شروع به ساخت وسایل نقلیه برقی سوخت هیدروژن سبک ، در مناطق منتخب از جمله جنوب و شمال کالیفرنیا که در آنجا به ایستگاههای سوخت رسانی به هیدروژن دسترسی دارند ، در دسترس دارند. وسایل نقلیه آزمایش نیز در تعداد محدودی برای انتخاب سازمانهایی که به ایستگاههای سوخت رسانی به هیدروژن دسترسی دارند انتخاب می شوند.

اکثر وسایل نقلیه با سوخت هیدروژن اتومبیل ها و اتوبوس های ترانزیتی هستند که دارای یک موتور الکتریکی هستند که از طریق یک موتور سوخت هیدروژنی کار می کنند. تعدادی از این وسایل نقلیه مستقیماً هیدروژن را می سوزانند. هزینه بالای سلولهای سوختی و محدود بودن در دسترس بودن جایگاههای سوخت رسانی به هیدروژن ، تعداد وسایل نقلیه با سوخت هیدروژن را محدود کرده است.

وسیله نقلیه هیبریدی سلول سوخت هیدروژن

چالش سوخت گیری

تولید اتومبیل های با هیدروژن محدود است زیرا مردم در صورت عدم دسترسی آسان به ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن ، این اتومبیل ها را خریداری نمی کنند و شرکت ها در صورت نداشتن مشتری با وسایل نقلیه با هیدروژن ، ایستگاه های سوخت گیری نمی سازند.

در ایالات متحده آمریکا حدود 60 ایستگاه سوخت رسانی هیدروژن برای وسایل نقلیه فعالیت می کنند.

حدود 40 ایستگاه از این ایستگاه ها برای استفاده عمومی در دسترس است ، تقریباً همه این موارد در کالیفرنیا قرار دارند.

ایالت کالیفرنیا برنامه ای برای کمک به تأمین بودجه توسعه ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن در دسترس عموم در سراسر کالیفرنیا برای ترویج بازار مصرف خودروهای سوختی اقدام نموده اند.

در مورد شارژ چه میدانید ؟

در خصوص شارژ که صفحه ای مفصل و جداگانه دارد. از شارژ هیدروژن درون سیلندر استفاده نمایید.
تاریخ : خرداد 17, 1399 دسته بندی : گاز هیدروژن برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۹ خرداد ۹۸

گاز هیدروژن

گاز هیدروژن یک عنصر شیمیایی با علامت H و عدد ...

بیشتر بخوانید
۲۱ اردیبهشت ۹۹

شارژ هیدروژن درون سیلندر

جهت پر کردن سیلندر خود می توانید با مجموعه ما ...

بیشتر بخوانید
۱۱ اسفند ۹۸

کپسول 50 لیتری گاز هیدروژن

کپسول گاز فروشنده کپسول 50 لیتری گاز هیدروژن با قیمت ...

بیشتر بخوانید