گاز نیتروژن خلوص بالا گرید 5

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز نیتروژن » گاز نیتروژن خلوص بالا گرید 5

گاز نیتروژن خلوص بالا ، گرید 4 و 5 از بالاترین میزان خلوص گاز ازت از 99.99% 99.999% برخوردار است. گاز نیتروژن گرید علمی یا آزمایشگاهی معروف است و اغلب برای انجام کارهای خاص تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد.

ناخالصی های این گاز ممکن است شامل گاز co ، هیدروکربن ها، اکسیژن و رطوبت باشد که مقدار همه آن ها کمتر از 10 ppm است. گاز نیتروژن گرید 5 به عنوان گاز حامل یا گاز پاک کننده در گستره وسیعی از دستگاه های تحلیلی مثل آشکار ساز یونیزاسیون شعله، آشکار ساز هدایت حرارتی، آشکار ساز فوتومتریک شعله و طیف سنجی مادون قرمز استفاده می شود.

گاز نیتروژن خلوص بالا صنعتی:

گاز نیتروژن یا گاز ازت با میزان خلوص بیش از 99.9%، نسبت به گرید آزمایشگاهی خلوص پایین تر دارد.اما از کاربرد گسترده تری برخوردار است.

ویژگی های منحصر به فرد گاز ازت مصارف زیادی از این گاز را در صنعت در پی داشته است.

درجه خلوص گاز نیتروژن

گاز نیتروژن را می توان در انواع درجه خلوص تولید کرد; هر چه آلودگی های بیشتری در نیتروژن وجود داشته باشد; سطح خلوص بالاتر می رود و هزینه تولید نیتروژن بیشتر می شود.

بسته به صنعت و تولید کننده نیتروژن نام های مختلفی به درجه های نیتروژن اختصاص می یابد. این امر به این دلیل است که هیچ نیازی به نامگذاری استاندارد برای نمرات گاز نیتروژن وجود ندارد. به جای تکیه بر نام درجه ، بررسی مشخصات خلوص نیتروژن بسیار مهم است.

درجه نیتروژن با خلوص بالا

در صنعت نیتروژن ، اصطلاح “خلوص بالا” به عنوان نیتروژن تشکیل شده از بیش از 99.9٪ ازت در نظر گرفته می شود. نیتروژن با خلوص بالا بسته به سازنده ، اغلب با نام های مختلف درجه بندی می شود.

به دلایل بازاریابی ، شرکت ها اغلب نام هایی مانند خلوص فوق العاده بالا یا درجه تحقیق را به نیتروژن با خلوص بالا خود اختصاص می دهند.

صفر درجه دیگر اصطلاح رایج برای نیتروژن است; که حاوی کمتر از 0/5 قسمت در میلیون کل هیدروکربن های کل است. نیتروژن با خلوص بالا معمولاً حاوی بیش از 0/5 قسمت در هر میلیون اکسیژن و یک قسمت در هر میلیون co2 و co نیست. محتوای آب همچنین به بیش از سه قسمت در میلیون محدود نمی شود.

درجه نیتروژن کم خلوص

گاز نیتروژن که بین 90 تا 99.9 درصد خالص است از خلوص کم است; اگرچه نام های ذکر شده می توانند گیج کننده باشند. نیتروژن با خلوص پایین ممکن است توسط یک تامین کننده برچسب «خلوص بالا» باشد ، بنابراین بررسی سطح خاصی از آلاینده ها بسیار حیاتی است.

بسته به کاربرد، میتوان علاوه بر سطح خلوص کلی، درصد آلودگی های خاص مانند اکسیژن یا رطوبت را نیز در نظر گرفت.

مقالات کاملتر مرتبط با این مطلب :

کپسول گاز در لینکدین

تاریخ : شهریور 11, 1398 دسته بندی : گاز نیتروژن برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱ خرداد ۹۹

فرمول شیمیایی نیتروژن

یکی دیگر از گازهای قابل فروش توسط مجموعه کپسول گاز ...

بیشتر بخوانید
۳۰ مرداد ۹۸

کاربردهای گاز ازت یا نیتروژن

کاربردهای گاز ازت یا نیتروژن بیشترین عنصر جو کره زمین ...

بیشتر بخوانید
۱۷ اردیبهشت ۹۹

از کجا N2 بخرم با چه گریدی

از N2 در موارد پزشکی گرقته تا صنعت و باد ...

بیشتر بخوانید
۲۵ بهمن ۰۱

نیتروژن مایع

نیتروژن مایع یا Liquid Nitrogen که به اختصار LN2 نامیده ...

بیشتر بخوانید