نکات خرید کپسول اکسیژن

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » تجهیزات جوش و برش » بلاگ » نکات خرید کپسول اکسیژن

همواره رعایت نکات خرید کپسول اکسیژن به شما در انتخاب صحیح و استفاده بهینه کمک می نماید. در راستای صنعتی و پزشکی ، استفاده از یک کپسول سالم بسیار مهم است. تهران گاز مجموعه ای فعالیت در راستای واردات و نمایندگی مستقیم و به صورت تخصصی می باشد. اکسیژن درون یک کپسول به دو صورت فشرده و مایع عرضه می‌شود. هر دو کپسول اکسیژن حاوی ۹۹.۵% اکسیژن خالص هستند و تفاوت در ویژگی‌های دیگر آن دو است.

نکات خرید کپسول اکسیژن

کپسول اکسیژن گازی فشرده‌شده: برای تولید این نوع کپسول، اکسیژن از اتمسفر گرفته‌شده و فشرده می‌شود. به دلیل فشار زیاد اکسیژن درون کپسول، هنگام خروج از کپسول، جریان اکسیژن برقرار می‌شود. اکسیژن خارج‌شده از طریق ماسک یا کانولا بینی به بیمار می‌رسد.

کپسول اکسیژن مایع: در تولید این کپسول‌ها، گاز اکسیژن سرد شده و به‌صورت مایع ذخیره می‌شود. استفاده از کپسول اکسیژن مایع به دلیل وجود تجهیزات اضافه‌تر و نیاز به آموزش قبل از استفاده، برای استفاده‌های طولانی‌مدت مناسب است. این کپسول‌ها قیمت ارزان‌تر و حجم بیشتری نسبت به کپسول‌های فشرده‌شده دارند.

سایز سیلندر اکسیژن

کپسول‌های اکسیژن موجود در بازار در دو مدل فلزی (فولادی) و آلومینیومی هستند. هرکدام از این دو مدل کپسول ویژگی‌های خاص خود را دارند و در حجم‌های مختلف به فروش می‌رسند.

کپسول اکسیژن آلومینیومی: این کپسول‌ها ظاهری شیک و وزن سبکی دارند. ویژگی‌های این کپسول‌ها خورندگی کم و سازگاری بیشتر آن‌ها در مقایسه با کپسول‌های فلزی است. داشتن این ویژگی‌ها و وزن کمتر نسبت به کپسول‌های فولادی باعث قیمت بیشتر این نوع کپسول شده است.

کپسول اکسیژن فلزی (فولادی): رایج‌ترین نوع کپسول موجود در بازار کپسول‌های اکسیژن فلزی هستند. این کپسول‌ها از فولاد ساخته‌شده و سنگین‌تر از کپسول‌های آلومینیومی هستند. این نوع کپسول را می‌توانید با حجم‌های مختلف و قیمت ارزان‌تر خریداری کنید.

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 10 لیتری چقدر است؟

آزمایش ها و بررسی ها نشان می دهد که مدت استفاده از کپسولی که حجم 10 لیتری دارد بین 3 ساعت تا 3:30 می باشد. البته این میزان ها به صورت تخمینی می باشد. همواره استفاده از گاز اکسیژن با توجه به میزان تنفس و سایر موارد قابل اندازه گیری می باشد.

زمان استفاده از کپسول اکسیژن

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 20 لیتری چقدر است؟

تقریبا 7 ساعت. از این سایز در بیمارستان ها زیاد استفاده می شود. از این رو همانند تنفس غواصان در زیر دریا که با توجه به سرعت تنفس و میزان آن ، زمان استفاده از سیلندر متفاوت است. این زمان ها تقریبی است.

مدت زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن 40 لیتری چقدر است؟

تقریبا 15 ساعت.

کپسول اکسیژن در انواع مختلفی در بازار وجود دارد؛ به همین دلیل متقاضیان باید قبل از هر فرایندی با راهنمای خرید تجهیز پزشکی فوق آشنا شوند. متقاضیانی که در هنگام خرید کپسول اکسیژن به نکات و موارد مهم مربوطه دقت می‌کنند، علاوه بر خرید تجهیز مناسب باعث درمان مشکل جسمی خود در کوتاه‌مدت نیز می‌شوند. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، راهنمای خرید کپسول اکسیژن را به طور کامل توضیح می‌دهد.

متحرک بودن یا ثبات بودن دستگاه

یکی از نکات خرید کپسول اکسیژن با مانومتر که متقاضیان باید به آن توجه کنند، متحرک بودن یا ثابت بودن دستگاه است. کسانی که در روز به طور دائم با کمبود اکسیژن روبه‌رو می‌شوند باید نوع قابل‌حمل محصول فوق را انتخاب کنند. کپسول‌های قابل‌حمل دارای ظرفیت کمتری بوده و به آسانی در کیف جاگذاری می‌شوند که یک مزیت مهم برای آن به حساب می‌آید.

معمولاً کسانی که به طور دائم در حال حمل‌ونقل هستند، کپسول اکسیژن قابل‌حمل بهترین گزینه ممکن برای آن‌ها به حساب می‌آید. در مقابل این نوع کپسول، مخزن اکسیژن ثابت به دلیل حجم و ظرفیت بالا نباید جابه‌جا شود. از مزایای این نوع کپسول عدم نیاز به رسیدگی سریع آن برای کنترل میزان گاز و اکسیژن موجود در آن است.

فشرده بودن یا مایع بودن کپسول اکسیژن

بر اساس راهنمای خرید کپسول اکسیژن، نوع مایع این تجهیز پزشکی برای کسانی که از نظر مالی دچار محدودیت هستند، گزینه بهتری به حساب می‌آید. در این نوع کپسول با استفاده از سردسازی اکسیژن موجود مایعی تولید می‌شود که درون مخزن‌های مخصوص قرار می‌گیرد. حجم اکسیژن موجود در کپسول هوا برش های اکسیژن مایع بسیار بیشتر از انواع دیگر است؛ به همین دلیل تقاضای آن به میزان بیشتری مشاهده می‌شود.

قیمت کپسول هوا ب

نوع فشرده شده کپسول اکسیژن میزان کمتری از اکسیژن را درون خود جای می‌دهد و باتوجه‌به نوع مایع آن نیاز به بررسی‌های بیشتری برای چک کردن میزان اکسیژن موجود در دستگاه دارند. اکسیژن به‌دست‌آمده برای کپسول اکسیژن به‌وسیله فشرده شدن اکسیژن اتمسفر تهیه می‌شود. همچنین باید به این نکته توجه کرد که در هر دو نوع کپسول اکسیژن از ماسک یا لوله‌های مخصوصی به نام کانولا برای رساندن اکسیژن به بدن افراد استفاده می‌شود.

تاریخ : مرداد 9, 1402 دسته بندی : بلاگ برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۰ مرداد ۹۸

گازهای خورشید ، گازهای تشکیل دهنده خورشید

خورشید گرما و انرژی لازم را به زمین می دهد. ...

بیشتر بخوانید
۱۱ آذر ۰۲

کپسول دستگاه آزمایشگاهی

برخی از دستگاه های آزمایشگاهی که گاز به آنان تزریق ...

بیشتر بخوانید
۲۵ بهمن ۹۸

تشخیص باد نیتروژن اصل در تایر خودرو

همانطور که مطلع هستید در لاستیک خودرو از باد یا ...

بیشتر بخوانید
۷ مرداد ۹۸

شارژ گاز ، کارخانه شارژ گاز ، مرکز تهیه گاز

شارژ گاز یکی از دغدغه های مصرف کنندگان بعد از ...

بیشتر بخوانید