شبکه تابلو SF6 ، قویترین گاز گلخانه ای جهان استفاده می کند. چگونه آن را تنظیم کنیم؟

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز sf6 » شبکه تابلو SF6 ، قویترین گاز گلخانه ای جهان استفاده می کند. چگونه آن را تنظیم کنیم؟

گوگرد هگزا فلوراید (SF6) بدترین گاز گلخانه ای جهان است. این 23500 برابر قوی تر از CO2 است. شبکه تابلو SF6 تولید گازهای گلخانه ای سالانه جهانی 8،100 تن ، معادل انتشار CO2 از 100M اتومبیل است. عمر آن بیش از 1000 سال عمر دارد و پیش بینی می شود پایه نصب شده آن تا سال 2030 75٪ رشد یابد. 80٪ از کل SF6 در سوئیچ های عایق بندی شده از گاز استفاده می شود که یک جزء مهم شبکه (جداکننده و محافظت از بخش های مختلف) است.

شبکه تابلو SF6

این یک موضوع بخش انرژی است نیکلاس اتترباخ در Nuventura (یک راه اندازی شفاف در حال توسعه راه های جایگزینی SF6 ) توضیح داد که گزینه های دیگری وجود دارد ، اما برای تسریع در توسعه بیشتر و استفاده سریع از آن به کمک مقررات قوی احتیاج دارند.

در غیر این صورت ، اپراتورهای شبکه بودجه نمی گیرند. در حالی که کاهش انتشار CO2 همیشه اولویت خواهد بود ، تقریباً به اندازه کافی سریع اتفاق نمی افتد.

او می گوید اگر به گازهای گلخانه ای غیر CO2 مانند SF6 توجه لازم را داشته باشند ، این کار بسیار ساده تر انجام می شود. اکنون کالیفرنیا و اتحادیه اروپا آن را در دستور کار قرار داده اند.

شبکه تابلو SF6

مصرف انرژی و فعالیت های تولیدی مسئولیت دو سوم انتشار گازهای گلخانه ای جهانی (GHG) است (WEF ، 2018: 6). به همین دلیل ، بزرگترین پتانسیل برای کمک به کند کردن تغییرات آب و هوایی محور GHG بر عهده شرکتهای بسیار مشغول در بخش انرژی است که با الف) تسریع در سرعت نوآوری و ب) استقرار گسترده فناوریهای انرژی پایدار حاصل می شوند.

قویترین گاز گلخانه ای جهان استفاده می کند

متأسفانه ، هرچند ، و با وجود سرعت شتاب کلی در سالهای اخیر ، نوآوری های مرتبط با آب و هوا در بخش انرژی یا به سرعت یا به اندازه کافی اتفاق نمی افتد ، و نه به اندازه کافی برای رسیدگی به مسائل فشرده و بهره برداری از فناوری های جدید هم ترازی می شود (WEF ، 2018: 5). سیستم جهانی انرژی با تقاضاهای رو به رشد و در حال تحول روبرو است: چالش فوری برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و لزوم گسترش دسترسی به انرژی ، ناشی از فرصت های جدید ایجاد شده توسط انقلاب صنعتی چهارم ، که عمدتاً از همگرایی نوآوری های دیجیتال و فیزیکی ناشی می شود ، که تأثیر می گذارد. همه بخش های اقتصاد و جامعه (WEF ، 2018: 5).

جالب است ، بخوانید » استفاده از SF6 در کاربرد برق

محافظه کاری “وابستگی به مسیر” در حال کند شدن گذار است

صنعت برق بدون شک یکی از محافظه کارترین ها از نظر به روز کردن فناوری است (Biasse، J.M. 2014). در قلب این مشکل وابستگی به مسیر ایجاد شده است که ناشی از ایجاد تنش بین معیارهای عملکرد اپراتورهای شبکه و خطر ذاتی مرتبط با نوآوری است.

معیارهای اصلی عملکرد اپراتورهای شبکه شامل تداوم انتقال و کیفیت ولتاژ است که معیارهای اصلی در بین اپراتورهای شبکه اروپایی را تشکیل می دهد (CEER، 2016: 3). در نتیجه ، چیزی که اپراتورهای شبکه از آن بیشتر استقبال می کنند ، ثبات است – که می تواند به عنوان “عدم تغییر” تعبیر شود – و نسبت به بکارگیری فناوریهای جدید مردد است (Biasse ، J.M. 2014). پایداری تمایل به عنوان یک پس از وقایع است.

در نتیجه انگیزه های شدیدی برای اپراتورهای شبکه وجود دارد تا خطرات عملیاتی را در رابطه با پروژه های نوآوری کنترل کنند. این امر منجر به یک فرهنگ ضد ریسک می شود که با ماهیت باز و نامشخص نوآوری در فناوری مغایرت دارد (De Reuver et al. 2016: 631).

یه کاربرد دیگر از این گاز » نازک شدن صدا با گاز Sf6

این تنش توسط آقای Franz Strempfl ، مدیر عامل شرکت برق اتریشی Energienetze Steiermark خلاصه شد. “شما از من می خواهید که امنیت تأمین را تضمین کنم ، در دسترس زیادی داشته باشم ، سرمایه گذاری زیادی در این شبکه کنم و آن را نیز ارزان کنم؟” (Deign، J. 2018).

بیشتر بخوایند

ناامیدی آقای Strempfl چرخه شریرانه ای را ایجاد می کند که مانع نوآوری در فضای شبکه می شود. تولید کنندگان تجهیزات شبکه (OEM) به عنوان یک اثر ضربه ناپذیر در مورد ریسک پذیری اپراتورهای شبکه ، انگیزه کمی برای پیگیری توسعه فناوریهای جدید شبکه پایدار دارند.

ترکیبی از عدم تقاضای واقعی مشتریان (اپراتورهای شبکه) ، با موفقیت تجاری فناوری های موجود ، انگیزه واقعی برای توسعه گزینه های پاک ایجاد نمی کند.

شما در حال خواندن مطلب شبکه تابلو SF6 هستید.

بنابراین ، فرهنگی ایجاد می شود که برای نوآوری سازگار با محیط زیست مساعد نباشد.

هگزافلوراید گوگرد (SF6) در صنعت Switchgear

تابلو عایق ولتاژ متوسط معمولی (GIS)
تابلو عایق ولتاژ متوسط معمولی (GIS)

نمونه ای از چنین چرخه شرور را می توان در صنعت تابلو برق یافت. سوئیچ ها از اجزای اساسی شبکه به دلیل جدا کردن و محافظت از بخش های مختلف شبکه هستند.

تکنولوژی تابلو انتقال که محبوبیت زیادی در حال رشد است و یک تکنولوژی ‘پریمی در نظر گرفته می شود ، تابلو برق عایق بنزین (GIS) نام دارد.

همانطور که از نام این کشور پیداست ، این فناوری حاوی گاز است که به نظر می رسد قویترین گاز گلخانه ای جهان است. هگزافلوراید گوگرد (SF6).

80٪ از کل SF6 تولید شده به عنوان یک ماده عایق برای GIS استفاده می شود (پاول ، 2002: 6) ، و انتشار سالانه جهانی آن 8،100 تن است (Dunse و همکاران ، 2015: 20).

معادل میزان انتشار سالانه CO2 توسط تقریبا 100 میلیون اتومبیل جدید ، که بیشتر از فروش سالانه مراقبت در سراسر جهان است. علاوه بر این ، حداقل 1000 سال عمر جوی دارد و پیش بینی می شود پایه نصب شده آن تا سال 2030 با 75 درصد رشد یابد (مک گرات ، م. 2019).

تاریخ : خرداد 28, 1399 دسته بندی : گاز sf6 برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۲۷ اردیبهشت ۹۹

مرکز تهیه گاز sf6

مجموعه کپسول گاز فعال در زمینه فروش گازها می باشد. ...

بیشتر بخوانید
۱ اردیبهشت ۹۹

استفاده از SF6 در کاربرد برق

هگزافلورید گوگرد (SF6) یک گاز ساخته شده انسان است که ...

بیشتر بخوانید
۲۳ مهر ۹۸

گاز sf6

گاز sf6, همچنین دارای گوگرد، عنصر شیمیایی غیر فلزی متعلق ...

بیشتر بخوانید
۲۵ فروردین ۹۹

نازک شدن صدا با گاز sf6

نازک شدن صدا با گاز sf6 که تاثیر مستقیم روی ...

بیشتر بخوانید