برنامه های کاربردی گاز صنعتی و تجاری استیلن

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز استیلن » برنامه های کاربردی گاز صنعتی و تجاری استیلن

استیلن یک گاز بی رنگ است که بوی قوی سیر مانند دارد. هنگامی که با اکسیژن ترکیب می شود ، بسیار گرم می شود و به عنوان گرمترین گاز سوخت طبقه بندی می شود. همچنین این تنها بنزین سوختی است که می تواند فولاد را جوش دهد و آن را به انتخابی مناسب برای جوشکار تبدیل می کند. ما یک تأمین کننده مطمئن گاز استیلن برای انواع کاربردهای تجاری و صنعتی در ایران است.

برنامه های کاربردی گاز صنعتی و تجاری استیلن

استیلن به سه روش مختلف قابل تولید است: می تواند با واکنش آب و کاربید کلسیم ، با احتراق جزئی اکسیژن و متان و با عبور هیدروکربن از طریق یک قوس الکتریکی تولید شود. برای درک بهتر در مورد چگونگی عملکرد گاز استیلن ، ما به برخی از رایج ترین کاربردهای استیلن و چگونگی کاربرد آنها در صنایع مختلف می پردازیم.

برنامه های کاربردی گاز صنعتی و تجاری استیلن

جوش و برش

از گاز استیلن معمولاً برای جوشکاری و برش در فرآیندی که به عنوان برش سوخت اکسی شناخته می شود ، استفاده می شود. استیلن معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بالاترین دمای شعله را تولید می کند که می تواند تا 3160 درجه سانتیگراد (5،720 درجه فارنهایت) برسد. دمای شعله به دلیل حرکت سریع سوراخ در سرعت بخشیدن به روند برش کمک می کند و به عنوان یک سوخت سوخت ایمن در نظر گرفته می شود که هنگام استفاده صحیح از آن استفاده شود.

در طی فرآیند جوشکاری ، استیلن به دلیل کاهش مساحت منطقه تحت تأثیر گرما (HAZ) شناخته می شود ، که سطح پایه یک قطعه فلز است که ذوب نشده است ، اما در اثر حرارت تغییر می یابد. گاز استیلن به دلیل داشتن درجه حرارت بالا و قابلیت برش دقیق ، گاز ایده آل برای جوشکاری و برش سوخت اکسی است. با وجود کیفیت جوشکاری با کیفیت ، این گاز سوخت عالی است که کار را به موقع و کارآمد انجام دهید ، بنابراین در دراز مدت هزینه شما را پس انداز می کند.

روشنایی قابل حمل

در اواخر دهه 1800 ، مردم از استیلن برای ایجاد نور با استفاده از لامپ های گاز قابل حمل به نام کاربیدها استفاده کردند. از آنها برای روشن کردن خانه ها ، اتومبیل ها ، مین ها و بعضا شهرهای کوچک استفاده می شد.

هنگامی که استیلن با مقدار مناسب هوا یا اکسیژن سوزانده می شود ، با نور سفید خالص واکنش نشان می دهد ، به همین دلیل از آن برای روشن کردن مناطقی که فاقد برق هستند استفاده می شود.

لامپ های کاربید با واکنش مخلوط کاربید کلسیم و آب برای تولید استیلن کار می کنند.

لامپ های کاربید حاوی یک اتاقک بالایی هستند که میزان آب موجود در آن را کنترل می کند و با کاربید کلسیم مخلوط می شود.

مقدار استیلن تولید شده مستقیماً بر میزان شعله تأثیر می گذارد ، به همین دلیل محفظه قطعه مهمی از لامپ کاربید است.

لامپ های کاربید امروزه هنوز هم در برخی از صنایع معدن زغال سنگ در مناطقی بدون قوانین ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد.

تولید شیمیایی

گاز استیلن به دلیل همه کاره بودن و سهولت کنترل واکنش در مقایسه با سایر گازها ، بیشتر در تولید سایر مواد شیمیایی مورد استفاده در عطرها ، ویتامین ها ، پلیمرها ، حلالها و مواد دیگر است.

این ترکیب به خوبی با انواع مختلفی از عناصر و ترکیبات ترکیب شده و آن را به مهمترین مواد اولیه برای تولید آلی تبدیل می کند.

ایمنی و کنترل استیلن

اگرچه استیلن از جمله گازهای بی خطرتر برای استفاده در هنگام استفاده صحیح است ، اما هنوز هم بسیار قابل احتراق است.

به همین دلیل آگاهی از ایمنی و استفاده از گاز بسیار مهم است. هنگام حمل و نقل ، اطمینان حاصل کنید که سیلندر به صورت قائم تنظیم شده است تا از خطرات آن جلوگیری شود.

پس از حل شدن گازها در داخل سیلندر و آماده رها شدن ، حتماً گاز را به آرامی تخلیه کنید تا از احتراق یا نقصی که ممکن است رخ دهد جلوگیری کنید.

مثل همیشه ، لطفاً اطمینان حاصل کنید که از مقررات ایمنی آگاهی دارید یا اینکه یک تکنسین حرفه ای از صنایع ما سیلندر را برای شما تحویل می دهد.

مورد استفاده در تولید پلاستیک پلی اتیلن

پلاستیک های پلی اتیلن ، PVC و PVDF از اتیلن یا متان تولید می شوند که به نوبه خود از استیلن گرفته می شوند. فرایند تولید دیگر شامل مخلوط کردن استیلن با سایر مواد شیمیایی یا عناصر مانند کلر ، اسید هیدروکلریک و غیره برای تولید انواع مختلف پلاستیک مانند PVC ، PVDF و غیره است. این پلاستیک ها معمولاً برای ساختن چندین محصول خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

اهمیت خلوص استیلن

استیلن می تواند با اکسیژن یا ناخالصی های ناشی از انفجار گسترده واکنش نشان دهد. از این رو روند تولید باید بی عیب و نقص باشد. در طی فرآیند تولید ، اگر استیلن کاملاً خالص نباشد ، محصول حاصل می تواند به طرز چشمگیری تغییر کند.

حفظ خلوص استیلن تولید شده بسیار حیاتی است. بسته به فرآیند ، با توجه به کیفیت استیلن تولید شده ، می توان برخی از کمک هزینه ها را تهیه کرد. به عنوان مثال ، استیلن مورد استفاده در سنتز شیمیایی نباید حاوی بیش از 0.5٪ ناخالصی باشد.

این استیلن با نام درجه A استیلن شناخته می شود. برای فرآیندهای برش اکسی یا عملیات حرارتی استیلن مورد استفاده از درجه پایین تری است. استیلن درجه B می تواند حاوی 2٪ ناخالصی باشد. این گازها می توانند بیشتر تولید و تصفیه شوند تا یک گاز بسیار خالص تولید شود.

سطح اکسیژن خون

استیلن به هر شکلی ، جامد یا مایع ، بسیار انفجاری است. از این رو ، هنگام تولید استیلن یا استفاده از آن برای تولید مواد شیمیایی یا سایر محصولات باید دقت زیادی کرد. به همین دلیل ، استفاده دقیق از سیلندرهای استیلن توصیه می شود. تجهیزات کنترل مورد استفاده در طول تولید یا پردازش استیلن نیز باید با دقت کنترل شوند.

استیلن بخش مهمی از زندگی روزمره ما را تشکیل می دهد. چندین محصول اصلی با استفاده از این گاز تولید می شود. همچنین در تولید برخی از مواد شیمیایی حیاتی که به عنوان مواد اولیه برای محصولات مهم هستند ، کمک می کند. بنابراین استیلن بخشی جدایی ناپذیر از چندین صنایع را تشکیل می دهد.

تاریخ : تیر 5, 1399 دسته بندی : گاز استیلن برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۹ خرداد ۹۸

گاز استیلن

گاز استیلن با سیلندر هایی از سایر سیلندرهای فشرده متفاوتند، ...

بیشتر بخوانید
۱۸ اردیبهشت ۹۹

از کجا استیلن خریداری کنم

از این گاز در جهت جوشکاری بیشتر استفاده میشود که ...

بیشتر بخوانید
۳۱ اردیبهشت ۹۹

کپسول استیلن 40 لیتری

ما فروشنده انواع کپسول در سایز و گازهای مختلف می ...

بیشتر بخوانید
۲۲ فروردین ۹۹

شارژ کسپول استیلن تحویل فوری پر کردن سیلندر استیلن

شارژ کپسول استیلن شارژ کسپول استیلن تحویل فوری در سایز های ...

بیشتر بخوانید