انواع شیر کپسول

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » تجهیزات جوش و برش » شیر کپسول » انواع شیر کپسول

کپسول ها محفظه ای هستند برای نگهداری انواع گازها و هوا ورد استفاده قرار می گیرند. معمولا در این محفظه ها گاز و هوا فشرده شده و از طریق شیر تعبیه شده و از دهانه کپسول خارج می شود. ما در ادامه مطلب با انواع شیر کپسول آشنا می کنیم.

انواع شیر کپسول

کپسول های اگازهای صنعتی و آزمایشگاهی دارای شیر متفاوت و متنوعی هستند که هر کدام برای خروج گاز فشار کاری متفاوتی دارند. مثلا شیر کپسول 150 بار، 200 بار و 300 بار با هم متفاوت و کار خاص خود را دارند. همان طور که گفتیم شیر کپسول براساس گازی که در داخل محفظه می باشد طبقه بندی می شوند. این شیرها دارای دو دسته شیر راست گرد و چپ گرد می باشند.

  • شیر راست گرد: این شیرها مخصوص گازهای INERT به معنی خنثی می باشد.
  • چپ گرد: این شیر مخصوص گازهای FULL یعنی آتش زا می باشد.

شیر های کپسول در انواع و در مدل های مختلف تولید می گردد. که در ادامه به آن می پردازیم.

مدل های مختلف شیر کپسول

  • شیر کپسول استیل
  • شیر کپسول گاز CO2
  • برنجی تو پیچ راست و چپ
  • شیر کپسول گاز استیلن
  • استیل تو پیچ راست و چپ
  • کپسول گاز اکسیژن
شیر کپسول استیلن

شیر کپسول استیل

شیر استیل را برای کنترل فشار و میزان ورود و خروج مایعات استفاده کرد. همانطور که از نامش پیداست جنس آن استیل می باشد و دارای انواع مختلفی از جمله شیر اهرمی، فلکه ای و زیر دوشی و… می باشد.

شیر کپسول اکسیژن

بر روی تمام سیلندرهای اکسیژن شیر اکسیژن نصب می شود. و دارای دو مدل روپیچ و تو پیچ می باشد. در شیرهای تو پیچ، بخش نری که رگلاتور در آن قرار گرفته در داخل حفره لوله قرار می گیرد. اما روپیچ در ناحیه بیرونی شیر قرار می گیرد. به همین علت شیر روپبچ کاربرد بیشتری دارد و بیشتر به فروش می رسد. جنس آنها معمولا از جنس برنج می باشد و می تواند برای کنترل سطح خروجی گازهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

شیر برنجی توپیچ راست و چپ

شیر برنجی تو پیچ راست و چپ از فلکه، بدنه، شفت و نافی برنجی تشکیل شده اند که فشار کری انها از 200 تا 300 بار تست می شوند. در مدل توپیچ راست برای گازهای نیتروژن و برای چپ گازهای آتش زا مورد استفاده قرار می گیرند. قابل استفاده بر روی انواع گازهای دیگر هم می باشند. ولی این شیرها مخصوص گازهایی که گفته شد می باشند.

انواع شیر کپسول

شیر کپسول گاز استیلن

از یک شفت آچار خور و یک بدنه برنجی تشکیل می شود. فشار کاری آن تا 60 بار تست می شود که بر روی کپسول های 7 پوندی و 12 پوندی قرار می گیرند و مخصوص گازهای آتش زا هستند.

شیر گاز استیلن تو پیچ چپ و راست

شیر کپسول تو پیچ راست و چپ از بدنه، یک فلکه، شفت و نافی استیل تشکیل می شوند. و فشار کاری آنها از 200 بار تا 300 بار تست می شوند. شیر تو چپ برای کپسول های آلومینیومی و فولادی برای مصارف صنعتی و آزمایشگاهی که خورنده و خورنده که بسیار آتش زا هستند استفاده می شوند. ولی تو پیچ راست گرد برای مصرف صنعتی و آزمایشگاهی که در مجاورت رطوبت می باشند استفاده می شود و این مدل ها بر روی کپسول های آلومینیومی استفاده می کنند.

شیر کپسول اکسیژن

شیر گاز CO2

بدنه شیر گاز از فلکه، بدنه، شفت و نافی برنجی تشکیل می گردد و فشار کاری آن 170 بار تست می شود. و بر روی کپسول های 5، 10،20،40 و 50 لیتری قرار می گیرند. شیر CO2 دارای سوپاپ اطمینان می باشد، که در صورت فشار بیش از حد باعث عمل کردن سوپاپ شیر خواهد شد.

فروشگاه تهران گاز شما را تا حد امکان با انواع شیر کپسول آشنا کرد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس برقرار کنید. یا برای خرید فلکه شیر می توانید بر روی وبسایت فلکه شیر کپسول کلیک کنید.

تاریخ : فروردین 21, 1401 دسته بندی : شیر کپسول برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۲ آذر ۰۱

شیر co2 آتش نشانی ایران شیر

شیر co2 آتش نشانی ایران شیر در راستای کپسول های ...

بیشتر بخوانید
۳۰ دی ۹۹

شیر کپسول کاسولد ترک

تهران گاز وارد کننده محصولات کاسولد ترک می باشد. شیر ...

بیشتر بخوانید
۲۹ تیر ۰۱

پشت بند چدنی شیر کپسول

پشت بند چدنی شیر کپسول هنگامی که شیر کپسول رزوه ...

بیشتر بخوانید
۲۴ آذر ۰۰

فلکه شیر کپسول

در اکثر شیر ها که وظیفه باز و بست ارتباطی ...

بیشتر بخوانید