استفاده از h2s و آنچه شما باید بدانید در مورد سولفید هیدروژن

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز h2s » استفاده از h2s و آنچه شما باید بدانید در مورد سولفید هیدروژن

استفاده از h2s

سولفید هیدروژن در درجه اول برای تولید اسید سولفوریک و گوگرد استفاده می شود. استفاده از h2s همچنین از این ماده برای ایجاد انواع سولفیدهای معدنی استفاده می شود که برای ایجاد سموم دفع آفات ، چرم ، رنگ و دارویی استفاده می شود. سولفید هیدروژن برای تولید آب سنگین برای نیروگاههای هسته ای استفاده می شود (مانند راکتورهای CANDU به طور خاص). سولفید هیدروژن همچنین می تواند در کشاورزی به عنوان ضد عفونی کننده مورد استفاده قرار گیرد. همچنین در تجزیه و تحلیل شیمیایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

کارخانه های ذوب آهن ، محل های دفن زباله ، کارخانجات فرآوری مواد غذایی و کارخانه های آبجو نمونه هایی از منابع صنعتی هستند که سولفید هیدروژن تولید یا استفاده می کنند. گاز باید به درستی از آن دفع شود زیرا انتشار سولفید هیدروژن خطرناک است.

آنچه شما باید بدانید در مورد سولفید هیدروژن

اثرات سلامتی

اثرات سلامتی استنشاق سولفید هیدروژن بستگی به میزان مواجهه فرد دارد. سولفید هیدروژن حتی در غلظت های نسبتاً کمی خطرناک است زیرا هم به عنوان یک ماده تحریک کننده و هم آسفیکس کننده عمل می کند. در غلظت های نسبتاً کم ، سولفید هیدروژن چشم ، بینی و گلو را تحریک می کند. این تأثیرات به ویژه برای کودکان و افرادی که دارای عملکرد ریوی کم هستند ، خطرناک است.

استنشاق گاز h2s

در غلظت های خاصی ، قرار گرفتن در معرض سولفید هیدروژن می تواند منجر به بی آگاهی در نفس زوجین یا مرگ تقریباً فوری شود. در غلظت های کمترین غلظت ppm 500-700 ، سولفید هیدروژن در طی یک ساعت می تواند منجر به مرگ شود. با غلظت تنها 1000 تا 1000 ppm ، سولفید هیدروژن می تواند باعث مرگ فوری شود. اثرات سلامتی قرار گرفتن در معرض شامل سردرد ، کاهش حافظه و مشکلات سیستم قلبی عروقی است. قرار گرفتن مکرر در معرض سولفید هیدروژن باعث التهاب چشم ، خستگی ، تحریک پذیری ، بی خوابی و کاهش وزن می شود.

تشخیص

هیدروژن سولفید (H2S) گازی است که معمولاً در حین حفاری و تولید نفت خام و گاز طبیعی یافت می شود ، به علاوه در تصفیه فاضلاب و تأسیسات ابزار و فاضلاب. این گاز در نتیجه تجزیه میکروبی مواد آلی در صورت عدم وجود اکسیژن تولید می شود. بنزین H2S بی رنگ ، قابل اشتعال ، مسموم و خورنده ، بو با تخم مرغ فاسد شده آن قابل توجه است. با سمیت شبیه به مونوکسید کربن ، که از تنفس سلولی جلوگیری می کند ، نظارت و تشخیص زودرس H2S می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ باشد.

تأثیر بر ایمنی (کوتاه مدت)

گاز یک تهدید خاموش است که اغلب برای حواس بدن نامرئی است. استنشاق مسیر اصلی قرار گرفتن در معرض سولفید هیدروژن است. اگرچه ممکن است در غلظت های کوچک توسط بعضی از افراد به راحتی بو داده شود ، اما قرار گرفتن در معرض مداوم حتی در مقادیر کم H2S به سرعت حس بویایی (حساسیت زدایی بویایی) را به سرعت از بین می برد. قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد گاز می تواند حس بو بوجود بیاورد. اگرچه رایحه H2S یک ویژگی است ، بو بو یک شاخص قابل اعتماد از حضور گاز H2S نیست و یا نشانگر افزایش غلظت گاز است.

استفاده از h2s از جمله موارد دیگر غشاهای مخاطی بدن و دستگاه تنفسی را تحریک می کند. به دنبال قرار گرفتن در معرض ، علائم کوتاه مدت یا حاد ممکن است شامل سردرد ، حالت تهوع ، تشنج و سوزش چشم و پوست باشد. آسیب دیدگی به سیستم عصبی مرکزی پس از قرار گرفتن در معرض می تواند فوری و جدی باشد. در غلظت های بالا ، برای القاء ناخودآگاه ، اغما ، فلج تنفسی ، تشنج ، حتی مرگ فقط به چند نفس نیاز است.

تأثیر بر سلامتی (طولانی مدت)

کسانی که در معرض طولانی بودن سطح گاز H2S به اندازه کافی زیاد قرار دارند و باعث بیهوش شدن می شوند ممکن است همچنان دچار سردرد ، کاهش طول توجه و عملکردهای حرکتی شوند. اثرات ریوی قرار گرفتن در معرض گاز H2S تا 72 ساعت پس از برداشتن از محیط آسیب دیده آشکار نیست. تاخیر در ادم ریوی ، ایجاد مایعات اضافی در ریه ها ، همچنین ممکن است در اثر قرار گرفتن در معرض غلظت های زیاد رخ دهد.

استفاده از h2s در بدن تجمع نمی یابد ، اما تماس مکرر / طولانی با سطح متوسط ​​می تواند باعث فشار خون پایین ، سردرد ، کاهش اشتها و کاهش وزن شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در مقادیر کم ممکن است باعث بثورات دردناک پوست و تحریک چشم شود. قرار گرفتن در معرض مکرر در معرض مقادیر زیاد h2s ممکن است باعث تشنج ، اغما ، آسیب مغزی و قلب ، حتی مرگ شود.

تأثیر بر امکانات

سنگین تر از هوا ، گاز H2S در مناطق کم ارتفاع فضاهای با تهویه مناسب جمع می شود. در کاربردهای نفت و گاز ، گاز ترش (محصولاتی که حاوی گاز H2S هستند) در صورت وجود هوا و رطوبت ممکن است اسید سولفوریک را تشکیل دهد ، که قادر به خوردگی فلزات است. تجهیزات تأسیسات ، از جمله سطوح داخلی اجزای مختلف ، با دوام و مقاومت در برابر ضربه روبرو هستند و به طور بالقوه منجر به نارسایی زودرس می شوند.

تشخیص گاز H2S

سولفید هیدروژن سمی سریع عمل می کند و بر بسیاری از سیستم های بدن تأثیر می گذارد. سنسورهای گازی پوشیدنی برای تشخیص زود هنگام و هشدار لازم است ، زیرا حس بدن نمی تواند شاخص های قابل اطمینان باشد.

نکته مهم این است که ردیاب های گاز مانند ردیاب گاز بی سیم بلک لاین G7 باید مورد توجه قرار بگیرند زیرا هشدارهای لازم را برای پرسنل نظارت زنده از مواجهه با گاز کارگر H2S دارند.

آشکار ساز گاز h2s

دستگاه هایی با زمان واکنش سریع و ساخت محکم برای استفاده در محیط های سخت که ممکن است H2S رخ دهد مهم هستند.

علاوه بر این ، از آنجا که H2S ممکن است در هر زمان و در غلظت های زیاد بدن را بیهوش و بی حس کند ، تجهیزات مانیتورینگ شخصی متصل بسیار مهم است.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) محدودیت های مجاز قرار گرفتن در معرض گازهای H2S را به شرح زیر تعریف می کند:

محدودیت سقف صنعت عمومی: 20 ppm
محدودیت حداکثر صنعت عمومی: 50 ppm (حداکثر 10 دقیقه در صورت عدم قرار گرفتن در معرض تغییر دیگر)
محدودیت ساخت و ساز 8 ساعته: 10 پی پی ام
محدودیت 8 ساعته کشتی سازی: 10 پی پی ام

رفتار

افرادی که در معرض گاز H2S قرار دارند باید سریعاً خود را از محیط سمی خارج کنند. نجاتگران باید هنگام نزدیک شدن به قربانیانی که نمی توانند به طور مستقل تخلیه شوند ، احتیاط کنند تا در اثر قرار گرفتن در معرض H2S آسیب نبینند.

به دلیل اثرات سمی بسیار سریع گاز ، از ورود تنفس به عنوان یک خط ایمنی ، به عنوان یک خط ایمنی ، توصیه می شود. هیچ پادزهر اثبات شده ای در مورد مسمومیت با گاز H2S وجود ندارد ، اما عوارض جانبی و علائم آن قابل درمان یا مدیریت هستند. در موارد جدی ، بستری شدن در بیمارستان ممکن است ضروری باشد.

آژانس رجیستری مواد سمی و بیماریها (ATSDR) توصیه می کند در صورت بروز عوارض جانبی یا علائم غیرمعمول در طی 24 ساعت به پزشک خود مراجعه کنید یا به اورژانس مراجعه کنید:

  • سرفه ، خس خس سینه ، مشکل در تنفس ، تنگی نفس
  • درد قفسه سینه یا سفتی
  • درد معده ، استفراغ
  • سردرد
  • قرمزی ، درد یا چرک از ناحیه سوختگی پوست افزایش می یابد
  • مهم است که هوشیار باشید و از برنامه خودداری کنید. تجهیزات تشخیص گاز باید به طور مرتب کالیبره شوند و مرتباً آزمایش شوند.
تاریخ : خرداد 31, 1399 دسته بندی : گاز h2s برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۰ آبان ۹۸

کپسول گاز h2s سولفید هیدروژن

کپسول گاز h2s در واقع سولفید هیدروژن در سایز های ...

بیشتر بخوانید
۱۸ اردیبهشت ۹۹

شارژ سیلندر h2s سایز 10 لیتری

مجموعه ما در زمینه ارائه خدمات به مشتریان در زمینه ...

بیشتر بخوانید
۱۹ خرداد ۹۸

گاز h2s

گاز h2s (هیدروژن سولفید) یک گاز است که معمولا در ...

بیشتر بخوانید
۲۸ اردیبهشت ۹۹

مرکز خرید h2s

در صورتی که قصد خرید مخازن یا گاز را دارید ...

بیشتر بخوانید