استفاده از گازهای کالیبراسیون برای چه مواردی میباشد؟

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز ترکیبی » استفاده از گازهای کالیبراسیون برای چه مواردی میباشد؟

ردیاب های گاز از جمله وسایل MiniRAE 3000 ، MultiRAE و QRAE II برای محافظت از کارگران در برابر خطرات ناشناخته ای که ممکن است در محل کار وجود داشته باشند ، از جمله فضاهای محدود. استفاده از گازهای کالیبراسیون برای ایمنی کارگر بسیار مهم است که این ابزارها مطابق دستورالعمل ها و توصیه های سازنده کاملاً نگهداری و کالیبره شوند. حوادث جدی در محیط کار ، به دلیل عدم دقت یک آشکارساز به دلیل کالیبراسیون نامنظم یا نادرست ، یک تهدید بسیار واقعی است.

استفاده از گازهای کالیبراسیون

قرار گرفتن در معرض مقادیر بیش از حد مواد سمی یا محیطی که از نظر اکسیژن کم باشد می تواند باعث کارگران جدی و حتی مرگ شود. انفجارهای قابل احتراق گاز می توانند فاجعه بار باشند ، به طور جدی مجروح یا کشتن کارگران و از بین بردن اموال.

درباره این گاز بیشتر بخوانید : کالیبراسیون

بسیاری از تولید کنندگان ردیاب های گاز و تجهیزات حفاظتی ، بررسی صحت سنسور را قبل از استفاده هر روز توصیه می کنند.

دتکتور methane gas

تنها راه اطمینان از تشخیص ردیاب مواد با دقت ، آزمایش آن با غلظت شناخته شده گاز تست (یا کالیبراسیون) است.

قرار گرفتن در معرض آشکارساز در غلظت شناخته شده یا تأیید شده از ماده آزمایش ، تعیین می کند که آیا سنسورها به طور دقیق به آن گاز پاسخ می دهند یا اینکه آلارم های ساز به درستی کار می کنند یا خیر.

بخوانید دقیق:

“کالیبراسیون” به اندازه گیری دقیق یک ابزار نسبت به غلظت شناخته شده یک ماده اشاره دارد.

این آشکارسازها غلظت یک ماده در یک نمونه هوا را با مقایسه پاسخ سنسور به پاسخ حاصل از گاز کالیبراسیون از یک غلظت شناخته شده اندازه گیری می کنند.

پاسخ این ابزار به گاز کالیبراسیون به عنوان مقیاس اندازه گیری یا نقطه مرجع است.

از این ابزارهای تشخیصی برای تشخیص وجود مواد سمی و قابل احتراق و همچنین کمبود اکسیژن یا غنی سازی اکسیژن (خطر آتش سوزی و انفجار) استفاده می شود.

کارگران نمی توانند به حس بویایی خود تکیه کنند تا آنها را نسبت به خطرات بی بو هشدار دهد ، استفاده از ردیاب ها را هر زمان که یک کارگر وارد منطقه ای با خطرات احتمالی جوی شود ، ضروری می کند.

برای دستیابی به اتاق کالیبراسیون ، توزیع یکنواخت و پایدار گاز کالیبراسیون در بنادر محفظه ای که سرهای سنج تحت کالیبراسیون متصل هستند ، باید امکان پذیر باشد.

شرایط کار رضایت بخش در این رابطه در صورتی حاصل می شود که منابع یا غرق شدن گاز به طور عمده به دلیل بار زیاد از دیوارها ، پمپاژ سرهای سنج ، اثرات پرتوی ناشی از نشت گاز کالیبراسیون در محفظه کالیبراسیون و غیره نگهداری شوند.

همچنین لازم است که حجم محفظه کالیبراسیون به اندازه کافی بزرگ باشد تا جریان گاز حاصل از نشت داخلی در حجم آن ، باعث افزایش فشار قابل اندازه گیری نشود.

تاریخ : خرداد 19, 1399 دسته بندی : گاز ترکیبی برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۱ اردیبهشت ۹۹

دلیل ترکیب کردن گازها

مسئله ای که بوجود میاید و این موضوع را حاصل ...

بیشتر بخوانید
۲۴ فروردین ۹۹

مقاله گاز کالیبراسیون از دید ویکی پدیا

مقاله گاز کالیبراسیون از دید ویکی پدیا منتشر شده است ...

بیشتر بخوانید
۱۹ خرداد ۹۸

گاز ترکیبی

گاز ترکیبی چیست؟ قانون گاز ترکیبی از روابط به اشتراک ...

بیشتر بخوانید
۱۹ خرداد ۹۸

گاز میکس

گاز میکس طیف وسیعی از محصولات چند مولفه برای کاربردهای ...

بیشتر بخوانید