استفاده از کلر و مشخصات آن

شما اینجا هستید » تهران گاز » جوشکاری و برشکاری » گاز » گاز کلر » استفاده از کلر و مشخصات آن

نماد ماسک بنزینی را نشان می دهد. دلیل این امر این است که کلر یک گاز سمی است و از آن به عنوان یک سلاح شیمیایی استفاده می شود. کلر همانند تصویر ، به رنگ زرد مایل به سبز است. استفاده از کلر ظاهر یک گاز متراکم مایل به سبز با بوی خفگی. استفاده می کند.

استفاده از کلر

کلر باکتری ها را می کشد – ضد عفونی کننده است. برای درمان آب آشامیدنی و آب استخر استفاده می شود. همچنین برای تهیه صدها محصول مصرفی از کاغذ تا رنگ و از پارچه گرفته تا حشره کشها استفاده می شود.

درباره این گاز بخوانید : کلر

حدود 20٪ از کلر تولید شده برای ساخت PVC استفاده می شود. این پلاستیک بسیار متنوع است که در قاب های پنجره ، فضای داخلی خودرو ، عایق سیم کشی برقی ، لوله های آب ، کیسه های خونی و کفپوش وینیل مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از کاربردهای مهم کلر در شیمی آلی است. این ماده به عنوان یک ماده اکسید کننده و در واکنش های جایگزینی استفاده می شود. 85٪ از داروهای دارویی از کلر یا ترکیبات آن در مرحله ای از ساخت آنها استفاده می کنند.

در گذشته کلر در ساخت کلروفرم (بی حس کننده) و تتراکلرید کربن (یک حلال تمیزکننده) استفاده می شد. با این حال ، هر دو این مواد شیمیایی اکنون به شدت کنترل می شوند زیرا می توانند باعث آسیب کبدی شوند.

بنزین کلر به خودی خود بسیار سمی است و در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح شیمیایی مورد استفاده قرار می گرفت.

سیلندر گاز کلر

نقش بیولوژیکی – استفاده از کلر

یون کلرید برای زندگی ضروری است. این ماده بیشتر در مایعات سلولی به عنوان یونی منفی برای تعادل یونهای مثبت (عمدتا پتاسیم) وجود دارد. این ماده همچنین در مایعات خارج سلولی (به عنوان مثال خون) وجود دارد تا یونهای مثبت (عمدتا سدیم) را متعادل کند.

ما بیشتر نمک کلرید مورد نیاز را از نمک دریافت می کنیم. مصرف روزانه نمک در حدود 6 گرم است ، اما ما می توانستیم نیمی از این مقدار را مدیریت کنیم.

فراوانی طبیعی

کلر در طبیعت بی نظم یافت نمی شود. هالیت (کلرید سدیم یا “نمک معمولی”) ماده اصلی معدنی است که برای کلر استخراج می شود. کلرید سدیم نمکی بسیار محلول است که در طول عمر زمین به اقیانوس ها شسته شده است.

چندین بستر نمک یا دریاچه هایی در آنجا یافت می شوند که دریاهای باستانی تبخیر شده اند و می توان آنها را برای کلرید استخراج کرد.

کلر همچنین در مواد معدنی کارنالیت (کلرید پتاسیم منیزیم) و سیلویت (کلرید پتاسیم) یافت می شود.

سالانه 40 میلیون تن گاز کلر از الکترولیز آب نمک (محلول کلرید سدیم) ساخته می شود. این فرآیند همچنین هیدروکسید سدیم مفیدی تولید می کند.

کریس اسمیت

سه ایزوتوپ وجود دارد ، استخرهای شنا را تمیز می کند ، به لایه ازن آسیب می رساند و در واکنش های سنتز شیمیایی بیشتر از آنچه می توانید حلقه بنزن را تکان دهید ، مورد استفاده قرار می گیرد. خوب مرد با جواب تیم هریسون است.

تیم هریسون

کلر همان چیزی است که شما ممکن است به عنوان یک عنصر جکیل و هاید توصیف کنید. این دوست شیمیدان مصنوعی است و در تعدادی از برنامه های خوب مانند ضد عفونی کردن آب آشامیدنی و تمیز نگه داشتن استخرهای شنا ما استفاده کرده است.

کجا مخزن خود را کلر شارژ کنم

این کشور همچنین جنبه ناخوشایندی دارد ، به عنوان اولین عامل جنگ شیمیایی و مقصر مقصر بودن در تخلیه لایه ازن زمین.

کلر عنصری یک گاز سبز کم رنگ و زرد رنگ در دمای اتاق است. این کلمه یونانی khlôros به معنی “زرد مایل به سبز” بود که توسط سر همفری دیوی به عنوان الهام از آن استفاده می شد وقتی در قرن نوزدهم نام این عنصر را گرفت.

کلر در گروه 17 جدول تناوبی است که هالوژن ها نیز نامیده می شوند و فقط به عنوان یک ترکیب در طبیعت جزء عناصر یافت نمی شود. متداول ترین این نمک یا کلرید سدیم و ترکیبات پتاسیم سیلویت (یا کلرید پتاسیم) و کارنالیت (کلرید منیزیم کلسیم هگزیدرات) است. همچنین تخمین زده می شود که حدود دو هزار ترکیب کلر آلی وجود داشته باشد.

کلر دارای دو ایزوتوپ پایدار کلر -35 و کلر -37 با کلر -35 است که تقریباً 3 از هر 4 اتم کلر را تشکیل می دهد. کلر -36 نیز به طور طبیعی شناخته شده است و یک ایزوتوپ رادیواکتیو با نیمه عمر حدود 30،000 سال است.

کلر نقش مهمی در شیمی آلی مصنوعی دارد و در سه مکانیسم متداول واکنش ، شرکت می کند. در اولین مورد ، واکنش جایگزینی فتوشیمیایی ، کلر با جایگزین کردن یکی از اتم های هیدروژن متصل به یک کربن که یک کلروکلان تشکیل می شود با یک آلکان واکنش نشان می دهد. این واکنش رادیکال با استفاده از نور خورشید یا نور ماوراء بنفش برای تقسیم کلر دیاتومیک به دو رادیکال آغاز می شود.

سومین مکانیسم متداول جایگزینی الکتروفیلی است – استفاده از کلر

وقتی کلر با جایگزینی یک اتم هیدروژن که کلروبنزن و کلرید هیدروژن را تشکیل می دهد با حلقه بنزن واکنش نشان می دهد. این واکنش معمولاً با عنوان واکنش فریدال-صنایع دستی شناخته می شود.

کلر همچنین دارای مصارف صنعتی زیادی است. از جمله ساخت مواد فله مانند محصولات کاغذ سفید شده ، پلاستیک مانند PVC و حلالهای تتراکلرومتان ، کلروفرم و دیکلرومتان. همچنین برای تهیه رنگ ، پارچه ، دارو ، ضد عفونی کننده ، حشره کش ها و رنگ ها نیز استفاده می شود.

این بهترین کاربردهای شناخته شده احتمالاً در ساختن سفید کننده هایی نظیر “Domestos” و در تصفیه آب آشامیدنی و استخر است تا از استفاده آنها بی خطر باشد و البته نقش آن به عنوان یک ماده شیمیایی جنگی است.

تصفیه آب

تصفیه آب با کلر پس از شیوع وبا در سال 1850 در لندن آغاز شد که پزشک و پیشکسوت بهداشت جان جان اسنو چاهی را در سوهو به عنوان منبع شیوع بیماری شناسایی کرد. کلر امروزه در بیشتر کارهای فاضلاب فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

Chlorine در استخر

همچنین از ترکیبی از کلر – کلروفرم با فرمول CHCl3 – به عنوان یک بیهوشی برای کمک به زایمان دو فرزند بچه های ملکه ویکتوریا استفاده کرد.

استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح شیمیایی

استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح شیمیایی توسط فریتز هابر شیمیدان آلمانی پیشگام بوده است که به دلیل فعالیت خود با آمونیاک بیشتر شناخته شده است. این نخستین بار علیه نبرد سربازان متفقین در نبرد Ypres در طول جنگ جهانی اول استفاده شد. در حالی که به سرعت با گازهای فسفن و خردل جایگزین شد ، گاز کلر به عنوان سلاح در سال 2007 در عراق و در جنگ دوم خلیج فارس استفاده شده است.

همچنین از کلر برای ساختن یک سری حلالهای آئروسل و مبرد به نامهای کلروفلوئوروکربنها یا CFC استفاده می شد. با این حال مشخص شد که هنگامی که در اتمسفر اتمسفر می شود ، نور ماوراء بنفش را جذب می کند و باعث ایجاد شکاف پیوند همولیتیک می شود که یک رادیکال بدون کلر تولید می کند و به نوبه خود با ازن واکنش می دهد.

کمبود اکسیژن

این امر منجر به کاهش غلظت ازن در به اصطلاح لایه ازن و در نتیجه کاهش محافظت برای آنهایی که در سطح کره زمین هستند ، ما را در معرض ابتلا به سرطانهای پوستی قرار می دهد. بنابراین ، این کلر است – یک عنصر Jeckll و هاید با کاربردهای بسیار گسترده ای.

بنابراین روی صفحه آفتاب خود سیلی بزنید. تیم هریسون در حال گفتن داستان عنصر شماره 17 بود و آن کلر است. تیم مستقر در دانشگاه ChemLabs در دانشگاه بریستول است. هفته بعد چیزهایی که به خودش می دهد

اشعه ایکس

این عنصر فلزی خاکستری با فروپاشی ذرات بتا را از بین می برد. اینها می توانند به خودی خود آسیب رادیواکتیو ایجاد کنند ، اما پرومتر احتمالاً بیشترین خطرناک است زیرا این ذرات بتا هنگام برخورد هسته های سنگین ، اشعه ایکس را تولید می کنند ، و نمونه ای از پرومتیم اطراف آن را در پرتوی اشعه ایکس با دوز ثابت قرار می دهند.

در ابتدا برای جایگزینی رادیوم در شماره گیری های درخشان استفاده شد.

جالبست بدانید : کپسول بیهوشی اتاق عمل

کلرید پرومتیم با فسفورهای مخلوط شده که در هنگام برخورد با اشعه به آنها زرد مایل به سبز یا آبی می درخشد. با این حال ، با توجه به خطراتی که از خصوصیات رادیواکتیوی این عنصر آشکار می شود ، این نیز از بازار درخشان داخلی در تاریکی کنار گذاشته شد ، که اکنون فقط در برنامه های کاربردی خاص به کار رفته است.

و می توانید بشنوید که وقتی برایان کلگ به بررسی داستان پرومتمیوم در شیمی شیمی هفته آینده در Element خود می پردازد ، برخی از این برنامه ها چیست. در این میان عناصر بیشتری از شیمی در پادکست Element آن وجود دارد ، یعنی در iTunes یا در وب سایت های chemistryworld.org/elements. من کریس اسمیت هستم ، خیلی ممنون که گوش کردید و خداحافظی کردم.

تاریخ : خرداد 18, 1399 دسته بندی : گاز کلر برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

...
۱۹ خرداد ۹۸

گاز کلر

گاز کلر عنصر مورد استفاده در صنعت است و در ...

بیشتر بخوانید
۱۳ اردیبهشت ۹۹

پرسش و پاسخ در مورد تصمیم صلاحیت مجدد تنظیم گاز کلر

بیشترین ماده ضد عفونی کننده سیستم های فرآوری آب و ...

بیشتر بخوانید
۳ فروردین ۹۹

کپسول گاز کلر قیمت و فروش

کسپول گاز فروشنده کپسول‌ گاز کلر 35 کیلویی و تانک‌های یک ...

بیشتر بخوانید
۲۳ اردیبهشت ۹۹

کجا مخزن خود را کلر شارژ کنم

کپسول گاز فعال در زمینه شارژ مخازن فولادی و آلومینیوم ...

بیشتر بخوانید